"Rozhodl jsem se vést si záznamy svých myšlenek a činů, zachovat svědectví o mých pokrocích na poli poznání, aby snad jednou jiní ctižádostiví důstojníci mohli na těchto stránkách hledat poučení. Je mojí světlou nadějí, že jednou bude mít tento deník své místo vedle Napoleonových válečných deníků a Pamětí Julia Caesara." A.J.R.

čtvrtek 22. září 2016

Winterman klepe na dveře


Po Janošíkovi jsem zažil jeden dobrý běh a jedno hrozné kolo, kdy jsem se 2 a půl hodiny trápil až do hořkého konce. Takže stejně jako na trase Janošíka jsem začal mít zaječí úmysly, co se Wintermana týče. Ale trocha myšlenkových her a strůjcem utrpení byla podle všeho pomalá regenerace a na strýcově šedesátce jsem se přejedl všeho s tím, že si tělo už vybere, co potřebuje. =))
Na Velkém Javorníku.
Přišel týden před Radhošťskou výzvou a zároveň se blíží Winterman. V úterý jsem narubal kopce v Šárce a nohy bolely, ale běžely a tak se mi vrátila sebedůvěra a na poslední dva pěkné dny (čtvrtek a pátek) jsem si vzal volno a jel domů přitrénovat.
Na Huštýně, trocha (cyklo)turistiky.
Chtěl jsem pohnout s Vrchařskou korunou, ale můj smělý plán na silničce a v běžeckých botách se ukázal jako hloupý a já jako srabík, co po Huštýně, Javorníku a Pustevnách otáčí domů se slušnou dávkou 1600 m+, aspoň něco.
Na Pustevnách, jestli letos dokončím VKV, tak to bude malý zázrak.
Užil jsem si trochu kvalitního času s bratry a po dvou hodinách spánku jsem vyrazil vstříc vlahé před-úplňkové noci, kdy jsem od dvou ráno točil trasu Podlesí-Lhoty-Bystřička a zpět s cílem nastoupat metrů, co se do noh vejde. Nevešlo, po 5 obrátkách a 3250 m+ se zase projevil srabík, který zůstal doma v pohodlí. Zastanu se jej, asi to mělo tréninkově smysl takto. Navíc teplý jižní vítr na hřebenu a mlha válející se v údolích z toho udělaly veskrze poeticky vyhlížející záležitost, které tiše přihlížely davy srnek kolem cest a dokonce i jezevec, ale pořádný mamlas, žádné tintítko, kterého jsem prohnal ve stoupání, chudák funěl, cítil jsem s ním. Západ měsíce zbarvujícího se do oranžova, rozbřesk a východ krvavě rudého slunečního disku nad Beskydy, to spolu s jezevcem v Praze moc často nevidím.
Odlesk toho, jaké pěkné to bylo. Čočka na telefonu tu krásu moc nedává.
Po jídle a vorázku jsem si dal Bystřičku ještě běžmo pod aerobním prahem místo oběda a odpoledne vytočení noh na horáku s rodinou na Santov zakončenou jehličíčkovým sjezdem domů, Jena básnil celý večer, takovou mělo jehličíčko formu. Já jsem naopak šel spát totálně vyždímaný s nastoupanými 4900 m+.
V sobotu deštivo, nevlídno, den jako stvořený pro regenerační fifinku a koupák s Jenou a Bobanem. Zaplavat, zapářit, zavířit a pár ostřejších bazénů na vyplavení laktátu, poprotahovat. A jako zlatý hřeb večera tři bratři jako jeden na tobogánu s dojezdem vyvolávajícím tsunami a nelibost plavčíka. Spolu s masírováním a kompreskami na noc jsem pro nohy nemohl více udělat.


Závěrečné metry stoupání. Zvažoval jsem hůlky. Nevím, co bych bez nich dělal.
Před závodem ještě ionťák, carbosnack, rozklus, protažení a carbonex tabletu, zkrátka nacukřit, co se vejde. A běžíme. Tempo v mírně stoupajícím údolí okolo 4:20 je fpoho na kluka, co neběžel asfaltové tempo ani nepamatuje. Pod kopcem jsem sebral hole a natlačil GT tabletu a snažil se běžet stojku. Indiána jsem praktikoval asi do poloviny stoupání a pak jsem se možná měl ždímnout víc, ale bál jsem se závěrečné stěny a tak jsem souvisle šel energickým krokem zapřený v holích. V nejprudší části mě popohnal Tom s Michalem a tak za dohledu valašských borců mi nebylo umožněno se flákat, na hřeben už běžím a tempo zase spadne ke čtyřem, cíl, konec bolesti, která byla veliká, ne že ne a čas 39:07, za tu bolest rozhodně příjemná odměna. A nakonec první flek, ale ten je jen vyjádřením míry konkurence. Svůj souboj s loňským Davidem jsem vyhrál o minutu a s tím jsem velice spokojen. Jsem teď znovu motivován ještě trochu na kole pojezdit a zaplavat, aby Winterman byl důstojným zakončením xtri sezóny. Navíc si vezu z prodlouženého víkendu 7100 výškových, což na srabíka není úplně zlé.
Konečně jsem si mohl stoupnout doprostřed, asi ideální čas skončit, tohle už se nemusí opakovat.
Dovětek: Radhošťská výzva je závod, který má super trasu a navíc je dělaný srdcem. Startovné je 230,- z toho 200,- jde na dobrou věc. Letos tyto peníze šly na Kamarád, což je dílna pro lidi s mentálním a tělesným postižením, která zároveň dodal i věcné ceny do tomboly a balíčků pro vítěze. Takže za pár korun se pomůže dobré věci, nechají vás zazávodit a ještě je v cíli teplé jídlo plus si můžete koupit točené pivo za 25,- nebo cokoli z menu, kde jsou same vybrané mňamky, to vše na vrcholu Radhoště. Navíc paní chodí s krabicí svatebních koláčků a rozdává plnýma hrstma. A k umístění na bedně není třeba extra výkonnost. Prostě jasná volba po všech stránkách. ;-)
Parádní ceny a to jsem ještě marcipánové pralinky nechal doma jako bolestné,
že mě tam trpí a stylové sklo na slivovici zde taky chybí.
Odkaz na stránky závodu: zde
GPS track: zde
I když ty intenzity letos dost šidím, tak tohle je příjemný pohled a ukázka toho, že i objem/pobyt v Gruzii umí zrychlit. =)

Žádné komentáře:

Okomentovat